Творчі спільноти Stem та ‘Робототехніка’
STEM – розшифровується як: S – science (наука) T – technology (технології) Е – engineering (інженерія) М – mathematics (математика)
STEM-освіта – це спеціалізований освітній напрямок, головний акцент у якому зроблено на вивченні точних та природничих наук, із додаванням потужного інноваційного та технологічного компонентів. STEM – це найкраще освітнє рішення для сучасних фахівців у галузі техніки та технологій!
2024-2025 навчальний рік
«Людина – природа». Тема «Сад на підвіконні» 6 клас.
Кімнатні рослини у житті людини. Проектування вазонів у Paint 3D і створення їх на уроці Stem2(технології ). Проект «Створення ландшафтного дизайну квітника»
Створення дизайну (флористика) за допомогою комп’ютерної програми Garden Planner.
Творчий проєкт « Школа майбутнього»
Учні 5 класів під керівництвом учителів Білинської О. С. та Падик Л.М.створювали макети школи, шкільних кабінетів з різних матеріалів ( картон, пінопласт, конструктор LEGO…)
Дітям було цікаво працювати в команді та творчо презентувати свої проєкти.
Робота в команді учнів 5 класів над творчим проєктом « Школа майбутнього»
Людина – образ. Тема «Я так бачу!». Тема: “Люди, які створюють медіа”.(6 кл.)
Учні 6 класу створювали малюнки на вільну тему та за допомогою мобільного додатка sketch.metademolab.com анімовували їх. Всі роботи чудові! До прикладу, декілька малюнків.
Учні-семикласники працюють над проектом безпеки “розумного” будинку на основі мікроконтролера Arduino Uno, датчиків руху та магнітно-контактних датчиків для реалізації функцій керування системою на заняттях з робототехніки. Моделювання системи було проведено на основі онлайн сервісу Tinkercad.
Про проект “Вологість ґрунту”.(5 кл.) Учням п’ятого класу дуже легко виміряти вологість ґрунту у горщиках маючи мікрокомп’ютер micro:bit, середовище програмування makecode.microbit, два “крокодили” та металеві цв’яшки!
Результатом підготовки до чемпіонату з робототехніки «Robo Sumo Lviv» став такий робот, якого збирав учень класу Юрчишин Святослав з учителькою робототехніки. Робот містить Arduino платформу, два мікро-двигуни з редукторами, блютуз та ще багато інших елементів.
Прості машини і механізми.Проєкт «Прості та складні механізми навколо нас. Виготовлення механічної іграшки»(6 кл.)
Картон, пістолет із гарячим клеєм чи суперклей, ножиці, двигун, вимикач, акумулятор та роз’єм для нього, пластикові скріпки, жмутик ниток – цікава іграшка для п’ятикласників у проекті “Павучок”.
Чому світ кольоровий? Мистецька майстерня. Знайомство з елементами геометричних фігур. Проект «Виготовлення калейдоскопу». Цікаві роботи п’ятикласників!
Робота над проектом учнів 5-А класу (Дубровіна Д., Єгоров Д., Басараб М.) «Робот помічник». Використання мікрокомп’ютера Micro:bit та датчика полум’я.
Світові стратегії подолання голоду. Сучасні методи виробництва рясної та зеленої їжі. Альтернативні продукти харчування як спосіб подолання голоду. Вертикальні господарства, виробництво їжі на основі даних. Проєкт «Вирощування мікрогрін».Учні 6-А класу ПасічникБ., Кіт Р., Петрів С.у проекті «Їжа для космонавтів». Відео за покликанням: https://youtube.com/shorts/fsK2xkIgahY?feature=share
Створення механізму – робота “Коник”(6 кл.).Особливість даного пристрою полягає у його простоті. Все, що потрібно це двигун з редуктором на 12 v, акумуляторні батарейки, кнопка-перемикач, з’єднувальні дроти. Корпус містить чотири ноги, які зроблені самостійно з дерев’яних паличок. Побудувавши цього робота самостійно, учні переконатися, що чотириногі роботи – річ не тільки цікава і забавна, але й дуже корисна, тому що за допомогою цього робота можна пізнати ази побудови розумних роботів, які стануть у нагоді для подальших досліджень у галузі робототехніки.
Людина – техніка. Тема «Від возу – до космічної ракети».Історія розвитку транспорту. Проект «Створення транспортних засобів з підручних матеріалів» (проект “Від возу до космічної ракети”). (6 кл.)Учні проектували колеса до авто у прогамі tinkercad та видруковували їх на 3D принтері. Корпус авто виготовляли самостійно з картону.
Люди STEM, які ведуть за собою. Я в STEMі – ми в темі. Проект «Мій STEM-календар» та Тема «Скуштуй життя на смак» учнів 7 класу, які проектували та розробляли інформаційні продукти індивідуально або в групі. Виготовляли піраміду харчування та календар подій, важливих подій власного життя за допомогою ресурсу canva.
2023-2024 навчальний рік
Наш перший проект
Stem тиждень (22-26 квітня) у ліцеї “Гроно” був насичений цікавими подіями. Учні дізналися багато цікавих фактів про національні символи, вишиванку, писанки, створювали їх з природніх матеріалів (9 та 6 класи), малювали в Paint (5-ті класи), створювали справжню писанку (5-б); досліджували властивості води та ґрунту в експериментальній лабораторії (6-ті класи); вчились використовувати штучний інтелект в навчанні (5 та 6-ті класи).
Цікаве навчання провели для учнів вчителі Stem дисциплін Горбулько Р.С., Кобрин І.М., Каніцька Г.Є., Бобеляк М.А., Забитівська Н.Б.