Творчі спільноти Stem та ‘Робототехніка’

 

 

 

 

STEM – розшифровується як:

          S – science (наука)

         T – technology (технології)

        Е – engineering (інженерія)

       М – mathematics (математика)

 

STEM-освіта – це спеціалізований освітній напрямок, головний акцент у якому зроблено на вивченні точних та природничих наук, із додаванням потужного інноваційного та технологічного компонентів. Цілком справедливо казати, що STEM – це найкраще освітнє рішення для сучасних фахівців у галузі техніки та технологій.

Базою для STEM-освіти вступають наукові методи, математичне моделювання, інженерний дизайн та інноваційне мислення.  Може здатися, що йдеться про освіту, призначену винятково для підготовки майбутніх IT-фахівців, і частково це буде правдою. Втім, STEM-освіта є ширшою, адже поєднує точні науки з креативним підходом і сприяє розвитку обох сторін в особистості учнів.

 Серед компетенцій НУШ, що перетинаються із цілями STEM:

  • Розвиток логічного та математичного мислення;
  • Розуміння природи та технологій із позиції точних наук;
  • Освіченість в інформаційно-комунікаційних технологіях, уміння їх використовувати;
  • Здатність креативно мислити та виражати творчі здібності.

Однією з засадничих задач STEM-освіти є навчити школярів системного мислення. Серед STEM-вправ часто можна знайти завдання, що охоплюють одразу багато сфер, як от побудування теплиці чи проєктування роботи світлофорів на перехресті. Поєднуючи різні науки та погляди на реальність, STEM-освіта вчить дітей жити у світі, що стрімко розвивається; легко і швидко адаптуватись до новітніх технологій і трендів.

Наш перший проект

Stem тиждень (22-26 квітня) у ліцеї “Гроно” був насичений цікавими подіями. Учні дізналися багато цікавих фактів про національні символи, вишиванку, писанки, створювали їх з природніх матеріалів (9 та 6 класи), малювали  в Paint (5-ті класи), створювали справжню писанку (5-б); досліджували  властивості води та ґрунту в експериментальній лабораторії (6-ті класи); вчились використовувати штучний інтелект в навчанні (5 та 6-ті класи).

Цікаве навчання провели для учнів вчителі Stem дисциплін Горбулько Р.С., Кобрин І.М., Каніцька Г.Є., Бобеляк М.А., Забитівська Н.Б.