Робота в класах з інклюзивною формою навчання за 2021-2022 н.р.

У 2021-2022 навчальному році інклюзивним навчанням було охоплено  7 учнів Ліцею.

З метою забезпечення ефективності освітнього процесу дітей з особливими потребами, були створені команди психолого-педагогічного супроводу, які  тісно співпрацювали з фахівцями ІРЦ.

Асистенти вчителів здійснювали соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. Разом з членами команд психолого-педагогічного супроводу створили індивідуальні програми розвитку. Двічі на рік ці програми переглядались з метою  коригування.  Робота  була направлена на адаптацію навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей учнів, залучення учнів до різних видів навчальної діяльності на уроках.

Психологічна служба проводила корекційно-розвиткову роботу. Впродовж року двічі на тиждень з дітьми з ООП  психологом та соціальним педагогом проводилися корекційні заняття. У заняттях містилися вправи, спрямовані на усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, зокрема на розвиток дрібної моторики рук та корекцію пізнавальних процесів; формування вольової регуляції, уміння діяти за зразком. Розвивали  логічну  пам’ять,  довільне  запам’ятовування  та відтворення,  формували  раціональні  прийоми  запам’ятовування.

Проводили корекцію  зв’язного  мовлення – ігри  та  вправи  на  розвиток  розуміння  мовлення,  уточнення  та збагачення  словника,  формування  навичок  зв’язного  висловлювання.

Розвиток дрібної моторики здійснювався з використанням кінетичного піску, пазлів, бісеру, мозаїки, пластиліну, намистинок, ігор з крупами, а також масажу пальців та кистей.

Заняття з арт-терапії допомагали діткам зняти емоційне напруження, подолати страх чи негативні емоції. Під час групової арт-терапії діти мали змогу задовольнити свою потребу у спілкуванні з однолітками, навчитись висловлювати власну позицію.

Для розвитку емоційно-вольової сфери у дітей з ООП використовувалися ігри, які допомагали орієнтуватися у назвах основних емоцій, вчити визначати власний емоційний стан, а також стан інших людей за зовнішніми проявами емоцій (виразом обличчя, мімікою, позою).

Вчитель-реабілітолог  проводив  реабілітаційні заняття  для дітей з особливими потребами за програмою “Здорова постава”. На заняттях вчитель використовував сучасний спортивний інвентар, вправи та ігри спеціально підібрані для дітей з особливими потребами, тому діти із задоволенням брали у них участь.

У закладі освіти застосовуються освітні технології та методики, які максимально враховують особливості дітей з особливими освітніми потребами та допомагають їм успішно інтегруватись до дитячого колективу. А також в закладі є безбар’єрне освітнє середовище ( пандус, ресурсна кімната, яка поділена на зони, у класах облаштовані робочі місця, є необхідний мультимедійний ресурс, куточки відпочинку та релаксації, адаптовані навчальні програми та плани, опрацьовані методи та форми навчання). У кожному класі є дидактичні матеріали, завдяки яким освітній процес виконується однаково якісно для всіх.

Отже, проведення ефективної корекційно-розвиткової роботи в цілому здійснювалась завдяки співпраці усіх корекційних педагогів, класних керівників, вчителів-предметників, асистентів вчителів, психологічної служби,  батьків та адміністрації школи. Команди супроводу активно працювали над пошуками нових форм та методів роботи, залучали до цього фахівців з інклюзивно-ресурсного центру.

There are no comments

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *