У 2021-2022 навчальному році інклюзивним навчанням було охоплено 7 учнів Ліцею.
З метою забезпечення ефективності освітнього процесу дітей з особливими потребами, були створені команди психолого-педагогічного супроводу, які тісно співпрацювали з фахівцями ІРЦ.
Асистенти вчителів здійснювали соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. Разом з членами команд психолого-педагогічного супроводу створили індивідуальні програми розвитку. Двічі на рік ці програми переглядались з метою коригування. Робота була направлена на адаптацію навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей учнів, залучення учнів до різних видів навчальної діяльності на уроках.
Психологічна служба проводила корекційно-розвиткову роботу. Впродовж року двічі на тиждень з дітьми з ООП психологом та соціальним педагогом проводилися корекційні заняття. У заняттях містилися вправи, спрямовані на усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, зокрема на розвиток дрібної моторики рук та корекцію пізнавальних процесів; формування вольової регуляції, уміння діяти за зразком. Розвивали логічну пам’ять, довільне запам’ятовування та відтворення, формували раціональні прийоми запам’ятовування.
Проводили корекцію зв’язного мовлення – ігри та вправи на розвиток розуміння мовлення, уточнення та збагачення словника, формування навичок зв’язного висловлювання.
Розвиток дрібної моторики здійснювався з використанням кінетичного піску, пазлів, бісеру, мозаїки, пластиліну, намистинок, ігор з крупами, а також масажу пальців та кистей.
Заняття з арт-терапії допомагали діткам зняти емоційне напруження, подолати страх чи негативні емоції. Під час групової арт-терапії діти мали змогу задовольнити свою потребу у спілкуванні з однолітками, навчитись висловлювати власну позицію.
Для розвитку емоційно-вольової сфери у дітей з ООП використовувалися ігри, які допомагали орієнтуватися у назвах основних емоцій, вчити визначати власний емоційний стан, а також стан інших людей за зовнішніми проявами емоцій (виразом обличчя, мімікою, позою).
Вчитель-реабілітолог проводив реабілітаційні заняття для дітей з особливими потребами за програмою “Здорова постава”. На заняттях вчитель використовував сучасний спортивний інвентар, вправи та ігри спеціально підібрані для дітей з особливими потребами, тому діти із задоволенням брали у них участь.
У закладі освіти застосовуються освітні технології та методики, які максимально враховують особливості дітей з особливими освітніми потребами та допомагають їм успішно інтегруватись до дитячого колективу. А також в закладі є безбар’єрне освітнє середовище ( пандус, ресурсна кімната, яка поділена на зони, у класах облаштовані робочі місця, є необхідний мультимедійний ресурс, куточки відпочинку та релаксації, адаптовані навчальні програми та плани, опрацьовані методи та форми навчання). У кожному класі є дидактичні матеріали, завдяки яким освітній процес виконується однаково якісно для всіх.
Отже, проведення ефективної корекційно-розвиткової роботи в цілому здійснювалась завдяки співпраці усіх корекційних педагогів, класних керівників, вчителів-предметників, асистентів вчителів, психологічної служби, батьків та адміністрації школи. Команди супроводу активно працювали над пошуками нових форм та методів роботи, залучали до цього фахівців з інклюзивно-ресурсного центру.
There are no comments